Strokovna izobraževanja in mobilnost knjižničarjev Univerze v Ljubljani

SiKUL
Strokovna izobraževanja in mobilnost knjižničarjev Univerze v Ljubljani
Delovna skupina za promocijo in izobraževalne storitve Komisije za razvoj knjižničnega sistema je pripravila pilotni projekt strokovnega izpopolnjevanja, ki bo trajal do konca mandatnega obdobja leta 2025.
 
SiKUL – Strokovna izobraževanja Knjižnic Univerze v Ljubljani  

Knjižničarji UL in/ali partnerji bomo izvedli različne tematske oz. strokovne delavnice, ki bodo naslavljale aktualne teme.
Potekale bodo preko aplikacije Zoom. Trajale bodo okvirno 60 minut. Vsaka delavnica bo vsebovala predstavitev osrednje teme ter odgovore na vaša vprašanja. Vprašanja za predavatelje boste lahko zastavili ob prijavi na delavnico.

O napovedanih dogodkih SiKUL bomo knjižničarje na UL obveščali tudi prek e-pošte.  
 
Že izvedeno
  ​14. 5. 2025 ob 10h: Medknjižnična izposoja v COBISS Lib-u

Spletna delavnica Medknjižnična izposoja v COBISS Lib-u,  bo udeležence seznanila z vzdrževanje podatkov o domači knjižnici, partnerjih in v ceniku, prevzemu naročnikovega zahtevka, postopkov v zvezi z rezervacijo gradiva domače knjižnice (katalog itd.), naročanjem gradiva, prejem gradiva in dobava gradiva naročniku, ter vračilo gradiva in izpisi za potrebe medknjižnične izposoje.
Delavnica bo izvedena bo v sredo, 14. maja 2025, ob 10. uri preko aplikacije Zoom. Delavnica bo pod okriljem IZUM-a, predavatelja mag. Dušan Stošič.
  28. 11. 2024 ob 13hKatalogizacija elektronskih virov, dostopnih prek spleta: viri podatkov (polje 200, blok 3XX) 

Delavnica Katalogizacija elektronskih virov, dostopnih prek spleta: viri podatkov (polje 200, blok 3XX) bo namenjena dilemam, ki so povezane z viri podatkov pri katalogizaciji spletnega gradiva, npr. izbira/določitev stvarnega naslova, navedba odgovornosti, opombe o viru naslova itd. Poudarek bo na prikazu primerov iz prakse. Delavnico bosta izvedli Irena Kavčič in Suzana Šulek iz Narodne in univerzitetne knjižnice.
  5. 6. 2024 ob 13h: Spletna delavnica Nabava gradiva v povezavi COBISS_SAP

Spletna delavnica Nabava gradiva v povezavi COBISS_SAP vas bo seznanila z možnostmi načrtovanja in spremljanja nabave gradiva v povezavi s segmentom nabava COBISS3-Lib/Nabava in naročilom gradiva v SAP-u, ki je del APIS-a na Univerzi v Ljubljani. Vodili jo bosta Ines Grlj, FDV in Leja Borovnjak, TEOF.
Delavnica, ki bo informativne narave, z možnostjo aktivnega sodelovanja in razprave o uporabnosti obeh programov, bo izvedena preko aplikacije Zoom. 

 
 20. 3. 2024 ob 10h: Spletna delavnica COBISS Lib (COBISS4/segmenti)

Spletna delavnica COBISS Lib (COBISS4/segmenti) bo udeležence seznanila z novimi funkcionalnostmi, ki jih omogoča COBISS Lib, s poudarkom na prikazu aktivnosti na področju dodajanja novih polj 996/997, prikaze rezultatov iskanja, vpis novih članov, uporaba bližnjic za različne postopke ipd. Izvedena bo prek aplikacije Zoom. Delavnica bo pod okriljem IZUM-a, predavatelja bosta mag. Dušan Stošič in Vesna Gašparič.
Odgovori na vprašanja COBISS Lib (COBISS4/segmenti):  vprasanja_LIB_20032024_izum.pdf pdf 

     25. 1. 2024 ob 13h: Spletna delavnica: Predstavitev COBISSCat za knjižničarje (UL, IZUM)

Spletna delavnica COBISS Cat (COBISS4/Katalogizacija) bo udeležence seznanila z novimi funkcionalnostmi, ki jih omogoča COBISS Cat, s poudarkom na prikazu primerov iz katalogizacije. Izvedena bo v četrtek, 25. 1. 2024, ob 13. uri preko aplikacije Zoom. Delavnico bo vodila Nevenka Zupančič, IZUM.
 
Odgovori na vprašanja na predstavitvi COBISS Cat:   Vprasanjaizklepeta_25012024_dodatek.pdf pdf 
 
     
12. 12. 2023  ob 10h
 Spletna delavnica: Predstavitev portala študijskih gradiv Zebra, Marko Aupič (ODKJG, FDV)  

Na delavnici bo predstavljena digitalna knjižnica študijskih gradiv FDV Zebra: ideja in razvoj, organizacija, tok podatkov (povezanost različnih sistemov), kaj vsebuje, nabava, dostopi, uporaba, konkretni primeri, Zebra v številkah ter izzivi za prihodnost.

 
PP predstavitev:  Zebra.pdf pdf 


14. 11. 2023 ob 10h (spletna delavnica Zoom): 
Delavnica dCOBISS (Miran Petek, IZUM)

Spletna delavnica dCOBISS bo predstavljena kot celota s vsemi funkcionalnostmi, ki jih omogoča dCOBISS, s poudarkom na vnosu vsebin odprtega dostopa.
Opis programa:
-              Osnovni namen digitalnega repozitorija dCOBISS
-              Opis vmesnika in delo z repozitorijem
-              Osnovne funkcionalnosti dCOBISS (vnos datotek, vnos podatkov za potrebe odprtega dostopa, iskanje objav, izvoz podatkov)
-              Povezljivost dCOBISS z ostalimi segmenti COBISS (COBISS/Katalogizacija, COBISS+ (Dikul), SICRIS) in drugimi servisi (univerzitetni repozitoriji (RUL), OpenAire).
 
O predavatelju:
Miran Petek je zaposlen v IZUM-u od leta 1997 in dela v sektorju za razvoj programske opreme. V zadnjih 20 letih se je ukvarjal s tujimi informacijskimi servisi in upravljanjem dostopa do informacijskih virov, kar vključuje avtoriziran dostop do licenčnih elektronskih virov, iskalnikom Metaiskalnik, konzorcijskimi servisi, aplikacijo COBISS+ in drugimi nalogami s področja odkrivanja informacij. V zadnjih petih letih je pomagal pri razvoju Akademske digitalne zbirke Slovenija (ADZ) in aplikacije za Digitalni repozitorij COBISS (dCOBISS).
PP predstavitev:  dCOBISS.pdf pdf 

9. 11. 2023 ob 13h (Zbornična dvorana, Rektorat UL ali Zoom): Delavnica RUL 
(dr. Mojca Kotar, Rektorat UL)

Shranjevanje publikacij v institucionalne repozitorije, kot je Repozitorij Univerze v Ljubljani (RUL), in takojšen odprti dostop prek repozitorijev določajo evropska ter slovenska zakonodaja in strategija Univerze v Ljubljani. Odprti dostop do publikacij prek repozitorijev poveča vidnost in odmevnost publikacij ter možnost sodelovanja raziskovalcev, zato je koristen tudi za publikacije iz nesofinanciranih raziskav.
Na delavnici so bile s pomočjo novoizdanih navodil za delo v RUL prikazane aktivnosti za najpogostejši primer, ko zapis RUL nastane z uvozom zapisa COBISS za publikacijo s pripadajočimi podatki iz dCOBISS-a.
 
O predavateljici:
Dr. Mojca Kotar je pomočnica glavnega tajnika na rektoratu Univerze v Ljubljani. Na Univerzi v Ljubljani vodi Nacionalno referat za odprt dostop za Slovenijo

Posnetek >>

 
22. 6. 2023 ob 10h:
 Spletna delavnica Ravnanje z raziskovalnimi podatki na Univerzi v Ljubljani (mag. Miro Pušnik, CTK)

Na delavnici se bodo udeleženci seznanili in spoznali formalne zahteve glede ravnanja z raziskovalnimi podatki. Predstavljeni bodo ključni elementi odgovornega ravnanja z raziskovalnimi podatki:
-              načela FAIR (zagotavljanje najdljivosti, dostopnosti, interoperabilnosti in ponovne uporabe raziskovalnih podatkov)
-              načrtovanje ravnanja z raziskovalnimi podati in izdelava načrta
-              izbira ustreznega repozitorija
-              izbira ustrezne licence
-              delo z metapodatki
-              uveljavljanje izjem.
 
Obravnavane bodo tudi zahteve Univerze v Ljubljani glede ravnanja z raziskovalnimi podatki pri doktorskem študiju, kar bo v veliko pomoč knjižničarjem pri njihovem delu. Skozi elemente ravnanja z raziskovalnimi podatki nas bo vodil mag. Miro Pušnik, direktor Centralno tehniške knjižnice Univerze v Ljubljani. Njegovo strokovno delo je usmerjeno v spodbujanje sodobnih metod znanstvenega komuniciranja, odprte znanosti, vključevanje in povezovanje širše skupnosti v znanstvenoraziskovalno delo. Aktiven je v delovnih skupinah Evropskega oblaka odprte znanosti, s svojim znanjem sodeluje v skupinah Slovenske skupnosti odprte znanosti.
 
Delavnica bo na osnovni ravni, namenjena tistim strokovnjakom, ki se prvič srečujejo z raziskovalnimi podatki. Osredotočena bo predvsem na vlogo visokošolskih knjižničarjev v procesu ravnanja z raziskovalnimi podatki.
 

   
17. 5. 2023 ob 13h:  Najpogostejše dileme pri bibliografijah
 (OSICD, mag. Janez Jug)

Vabimo vas na spletno delavnico, na kateri bo vodja Osrednjega specializiranega informacijskega centra za družboslovje (OSICD) mag. Janez Jug iz Osrednje družboslovne knjižnice Jožeta Goričarja predstavil naloge OSIC-ev, dosedanje dileme in težave pri izvajanju nalog ter odgovore na izbrana vprašanja raziskovalcev in bibliografov.
Delavnica bo priložnost za pridobivanje praktičnih nasvetov izkušenega strokovnjaka na tem področju. Mag. Janez Jug bo s svojim bogatim znanjem in dolgoletnimi izkušnjami odgovarjal na vprašanja, ki jih boste postavili ob prijavi.

 PP predstavitev pdf
Značka SiKUL
Odprta digitalna značka SIKUL -  strokovno izobraževanje
Informacije
Za dodatne informacije o programu izobraževanj pišite na naslov:
leja.borovnjak@teof.uni-lj.si ali
natasa.godec@fdv.uni-lj.si.

© 2023 Delovna skupina za promocijo in izobraževalne storitve
pri Komisiji za razvoj knjižničnega sistema Univerze v Ljubljani 
KUL.Mobilnost
Kot dodatno možnost izpopolnjevanja smo pripravili pilotni projekt Mobilnost knjižničarjev na UL – KUL.Mobilnost.

Cilji mobilnosti so: 
- omogočiti, da knjižničarji izmenjajo in pridobijo znanja in izkušnje dobrih praks iz knjižnic na UL,  
- da zaposleni pridobijo praktične spretnosti, ki so pomembne za njihovo delo in strokovni razvoj,
- spodbuditi izmenjavo strokovnega znanja in izkušenj med zaposlenimi v knjižnicah UL, 
- ustvarjanje priložnosti za strokovni in poklicni razvoj, 
- izboljšanje kompetenc ter povečanje zadovoljstva na delovnem mestu.  

Udeleženci prejmejo ob oddaji potrdila digitalno značko KUL.Mobilnost. 

Mobilnost lahko traja od 4 do 8 ur. 

Seznam knjižnic UL, ki bodo nudile strokovno izpopolnjevanje v okviru KUL.Mobilnosti (seznam se bo dopolnjeval) :

Centralna ekonomska knjižnica (EF)
Knjižnice Naravoslovnotehniške fakultete (NTF)
Knjižnica Pedagoške fakultete (PF)
Knjižnica Pravne fakultete (PF)
Knjižnica Teološke fakultete (TEOF)
Knjižnica Veterinarske fakultete (VF)
Osrednja humanistična knjižnica (FF)
Osrednja družboslovna knjižnica JG (FDV)

 
Kako se prijaviti na mobilnost
Najprej se dogovorite s knjižnico, ki bo izvajala mobilnost, pri čemer uporabite naslednji obrazec. Po končani mobilnosti izpolnjen in podpisan obrazec pošljite na naslov, naveden v obrazcu docx.
Značka KUL.Mobilnost
Odprta digitalna značka - KUL.Mobilnost
Medknjižnična izposoja v COBISS Lib-u

​Za dosego digitalne učne značke je bila potrebna udeležba na spletni delavnici Medknjižnična izposoja v COBISS Lib-u, ki je udeležence seznanila z vzdrževanjem podatkov o domači knjižnici, partnerjih in v ceniku, prevzemu naročnikovega zahtevka, postopkov v zvezi z rezervacijo gradiva domače knjižnice (katalog itd.), naročanjem gradiva, prejem gradiva in dobava gradiva naročniku, ter vračilo gradiva in izpisi za potrebe medknjižnične izposoje. Delavnico je vodil mag. Dušan Stošič.
Katalogizacija e-virov, dostopnih prek spleta

Za dosego značke Katalogizacija elektronskih virov, dostopnih prek spleta je bila potrebna udeležba na spletni delavnici Katalogizacija elektronskih virov, dostopnih prek spleta: viri podatkov (polje 200, blok 3XX), ki je bila namenjena dilemam, ki so povezane z viri podatkov pri katalogizaciji spletnega gradiva, npr. izbira/določitev stvarnega naslova, navedba odgovornosti, opombe o viru naslova itd. Poudarek je bil na prikazu primerov iz prakse. Delavnico sta izvedli Irena Kavčič in Suzana Šulek iz Narodne in univerzitetne knjižnice.
Nabava gradiva v povezavi COBISS_SAP

Za dosego značke Nabava COBISS_SAP je bila potrebna udeležba na spletni delavnici o načrtovanju in spremljanju nabave gradiva v povezavi s segmentom nabava COBISS3-Lib/Nabava in naročilom gradiva v SAP-u, ki je del APIS-a na Univerzi v Ljubljani. Vodili sta jo Ines Grlj, FDV in Leja Borovnjak, TEOF.
 
COBISS Lib

Za dosego digitalne učne značke COBISS Lib je bila potrebna udeležba na spletni delavnici COBISS Lib (COBISS4/segmenti), na kateri sta mag. mag. Dušan Stošič in Vesna Gašparič iz IZUM-a udeležence seznanila z novimi funkcionalnostmi, ki jih omogoča COBISS Lib, s poudarkom na prikazu aktivnosti na področju dodajanja novih polj 996/997, prikaze rezultatov iskanja, vpis novih članov, uporaba bližnjic za različne postopke ipd.
Predstavitev COBISS Cat

Za dosego digitalne učne značke COBISS Cat je bila potrebna udeležba na predstavitvi COBISS4/Katalogizacija, ki je bila izvedena v četrtek, 25. 1. 2024, ob 13. uri preko aplikacije Zoom. Na predstavitvi je gospa Nevenka Zupančič (IZUM) udeležence seznanila z novimi funkcionalnostmi, ki jih omogoča COBISS Cat, s poudarkom na prikazu primerov iz katalogizacije. 

 
Delavnica Zebra


Za dosego digitalne učne značke je bila potrebna udeležba na spletni predstavitvi potrala študijskih gradiv Zebra, ki je bila izvedena 12.12.2023.  Marko Aupič (ODKJG, FDV) je predstavil digitalno knjižnico študijskih gradiv na FDV od ideje in razvoja, do organizacije in toka podatkov (povezanost različnih sistemov). Povedal je, 
kaj digitalna zbirka vsebuje, kako poteka nabava ter urejanje dostopov in uporaba. Na primeru je prikazal vsebino Kataloga učbenikov FDV ter vnosa podatkov v Zebro (na voljo le študentom in zaposlenim na FDV) ter spletni vodič Odprti izobraževalni viri.

 
Delavnica dCOBISS


Za dosego digitalne učne značke je bila potrebna udeležba na spletni delavnici dCOBISSS, ki je bila izvedena 14.11.2023.
Miran Petek, IZUM)

Miran Petek iz IZUMA je predstavil vse funkcionalnosti, ki jih omogoča dCOBISS. Poudaril je vnos vsebin odprtega dostopa in predstavil naslednje vsebine:
-              Osnovni namen digitalnega repozitorija dCOBISS
-              Opis vmesnika in delo z repozitorijem
-              Osnovne funkcionalnosti dCOBISS (vnos datotek, vnos podatkov za potrebe odprtega dostopa, iskanje objav, izvoz podatkov)
-              Povezljivost dCOBISS z ostalimi segmenti COBISS (COBISS/Katalogizacija, COBISS+ (Dikul), SICRIS) in drugimi servisi (univerzitetni repozitoriji (RUL), OpenAire).
 
Delavnica RUL

Za dosego digitalne učne značke je bila potrebna udeležba na Delavnici RUL, ki je bila izvedena 9.11.2023. 
Delavnico je vodila dr. Mojca Kotar.
Shranjevanje publikacij v institucionalne repozitorije, kot je Repozitorij Univerze v Ljubljani (RUL), in takojšen odprti dostop prek repozitorijev določajo evropska ter slovenska zakonodaja in strategija Univerze v Ljubljani. Odprti dostop do publikacij prek repozitorijev poveča vidnost in odmevnost publikacij ter možnost sodelovanja raziskovalcev, zato je koristen tudi za publikacije iz nesofinanciranih raziskav. Na delavnici so bile s pomočjo novoizdanih navodil za delo v RUL prikazane aktivnosti za najpogostejši primer, ko zapis RUL nastane z uvozom zapisa COBISS za publikacijo s pripadajočimi podatki iz dCOBISS-a.
Ravnanje z raziskovalnimi podatki na UL

Za dosego digitalne učne značke je bila potrebna udeležba na spletni delavnici z naslovom Ravnanje z raziskovalnimi podatki na Univerzi v Ljubljani, ki jo je vodil mag. Miro Pušnik, direktor Centralno tehniške knjižnice Univerze v Ljubljani.
Predstavljeni so bili ključni elementi odgovornega ravnanja z raziskovalnimi podatki:
• načela FAIR (zagotavljanje najdljivosti, dostopnosti, interoperabilnosti in ponovne uporabe raziskovalnih podatkov)
• načrtovanje ravnanja z raziskovalnimi podati in izdelava načrta
• izbira ustreznega repozitorija
• izbira ustrezne licence
• delo z metapodatki
• uveljavljanje izjem.

Posebno pozornost je mag. Miro Pušnik namenil tudi zahtevam Univerze v Ljubljani glede ravnanja z raziskovalnimi podatki pri doktorskem študiju.
Najpogostejše dileme pri bibliografijah

Za dosego digitalne učne značke SiKUL: Najpogostejše dileme pri bibliografijah je bila potrebna udeležba na spletni delavnici, na kateri je vodja Osrednjega specializiranega informacijskega centra za družboslovje (OSICD) mag. Janez Jug iz Osrednje družboslovne knjižnice Jožeta Goričarja predstavil naloge OSIC-ev ter dosedanje dileme in težave pri izvajanju nalog. Odgovoril je na posamezna vprašanja knjižničarjev-bibliografov, ki so se nanašala predvsem na tipologijo dokumentov. Delavnica je bila izvedena 17. maja 2023.
Kriteriji za dosego značke KUL.Mobilnost


Za dosego značke KUL.Mobilnost je potrebna potrjena udeležba na mobilnost. Od vas pričakujemo izpolnjen in podpisan obrazec
Odprte digitalne učne značke
Udeleženci izobraževanj SiKUL in KUL.Mobilnosti pridobijo ob zaključku dogodka pripadajočo digitalno učno značko, ki zamenjuje klasično potrdilo o udeležbi.

Kaj so digitalne učne značke?
Digitalne učne značke so vizualni prikaz osvojenih mikrodokazil. 
Značka je digitalna slika, ki zagotavlja preverljive podatke o dosežkih, spretnostih, kompetencah ali kakovosti posameznika. Omogoča vrednotenje in priznavanje kompetenc, pridobljenih s pomočjo neformalnega izobraževanja in priložnostnega učenja izven okvirjev formalnega izobraževanja ter podpira vseživljenjsko učenje.

Kaj je mikrodokazilo?
„Mikrodokazilo (Micro-credential) pomeni zapis učnih izidov, ki jih je posameznik dosegel z učenjem manjšega obsega. Učni izidi so ovrednoteni na podlagi pregledno in jasno definiranih standardov. Programi so pripravljeni tako, da opremijo posameznika s specifičnim znanjem, spretnostmi in kompetencami, ki naslavljajo družbene, osebne, kulturne potrebe oziroma potrebe trga dela. Mikrodokazila so last posameznikov, ki jih lahko delijo z drugimi in prenašajo naprej. Lahko so samostojna ali se združujejo v večja. Podprta so s sistemi za zagotavljanje kakovosti in sledijo dogovorjenim standardom v sektorjih.“ (Definicija Evropske komisije.)

Kaj so odprte digitalne učne značke?
Digitalne učne značke so grafična reprezentacija dosežkov prejemnika značke. Odprte učne značke so digitalne učne značke, ki omogočajo prejemniku, da prikaže svoje kompetence in javnosti, da lahko vidi kriterije, ki so bili potrebni za dosego značke.
Upravljanje z vašimi pridobljenimi značkami:
1. Lahko jih delite na družbenih omrežjih (Facebook, Pinterest, X).
2. Lahko jo dodate v vaš profil na LinkedIn-u.
3. Pridobljeno digitalno značko si lahko ogledate v vašem nahrbtniku, kjer si lahko pri posamezni znački natisnete certifikat. Registrirajte se na strani https://badgr.com (priporočamo da uporabite naslov e-pošte, s katerim ste se prijavljali na delavnice SiKUL) in nato izberete zavihek Backpack.